• Перейти до основного вмісту
arrow
Головна
Новини

Базова соціальна допомога – важливий крок до осучаснення соціальної підтримки в Україні

05 серпня 2025, 08:20

  • Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю
Базова Соцдопомога (1)

Відповідно до Порядку реалізації експериментального проєкту щодо надання базової соціальної допомоги, затвердженого урядовою постановою від 25 березня 2025 року № 371, з 1 липня 2025 року стартував новий вид фінансової підтримки з боку держави – базова соціальна допомога.

Ініціатива покликана уніфікувати кілька видів виплат в одну та зробити процес отримання простішим і прозорішим.

 

Базова соцдопомога – це єдина виплата, яка замінює декілька окремих видів соціальних допомог. Зокрема, державну соцдопомогу малозабезпеченим сім’ям; державну допомогу на дітей одиноким матерям; допомогу на дітей, які виховуються в багатодітних сім’ях; тимчасову державну допомогу дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання яких невідоме; державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю.

Таким чином, отримувачі зазначених допомог мають право перейти на базову соціальну допомогу, а не отримувати кілька допомог одночасно.

З 1 жовтня 2025 року зможуть долучитися й інші особи / сім’ї, обставини яких відповідають вимогам та критеріям, визначеним Порядком (матеріальне та соціальне становище, потреба в державній підтримці тощо).

Тривалість експериментального проєкту - до 1 липня 2027 року.

Ключові терміни

  • базова соціальна допомога – це щомісячна виплата, розмір якої визначається як різниця між фінансовими потребами сім’ї (сукупна базова величина) та її реальними доходами.
  • базова величина – це фіксована сума, встановлена державою для розрахунку допомоги. У 2025 році вона становить 4500 гривень.
  • уповноважений представник сім’ї - повнолітній член родини, який подає заяву та представляє інтереси всієї сім’ї.

Як подати документи?

  • онлайн - через Єдиний державний вебпортал електронних послуг (Портал Дія)
  • офлайн - до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України незалежно від місця проживання.

Алгоритм призначення базової соціальної допомоги

  1. Подання заяви.

Уповноважений представник сім’ї (повнолітній член родини) подає єдину заяву про намір отримати базову соціальну допомогу та заяву про призначення. У заяві зазначаються персональні дані заявника (паспорт, РНОКПП); інформація про всіх членів сім’ї; реквізити банківського рахунку у форматі IBAN.

  1. Перевірка даних.

Відомості про склад сім’ї підтверджуються через відповідні інформаційні системи та державні реєстри.

  1. Попередній розрахунок допомоги.

Розрахунок орієнтовного розміру базової соціальної допомоги проводиться засобами Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.

  1. Інформування заявника.

Про результати розрахунку повідомляється уповноважений представник сім’ї.

  1. Підтвердження згоди.

Якщо сім’я погоджується з розрахованим розміром допомоги, уповноважений представник підписує заяву про призначення базової соціальної допомоги.

Строки Допомога призначається на шість місяців. Після закінчення цього періоду її виплата продовжується автоматично на час реалізації проєкту, якщо фінансовий стан родини не покращився. Рішення про призначення приймається протягом 10-ти робочих днів після отримання всіх необхідних відомостей.

Допомога зараховується на банківський рахунок за повний місяць, в якому надійшло звернення, незалежно від дати подання заяви.

Розмір базової соцдопомоги становить 4500 гривень та визначається з урахуванням різниці між сукупним розміром базової величини для кожного члена сім’ї і середньомісячним сукупним доходом сім’ї. Для першого члена сім’ї, дітей до 18 років та осіб з інвалідністю I або II групи розмір базової величини становить 100%, для кожного наступного члена — 70%. 

Які помилки найчастіше допускаються при оформленні базової соцдопомоги?

  • подання неправдивих відомостей про доходи;
  • помилка в реквізитах IBAN-рахунку;
  • зазначення не всіх членів сім’ї, хто проживає разом та веде спільне господарство;
  • нерозуміння, що аліменти або пенсія також є доходом;
  • ігнорування повідомлень від ПФУ в особистому кабінеті.

 

Отже, базова соціальна допомога об’єднує прозорість, адресність та цифровізацію. Головне - це вчасно подавати достовірну інформацію!

 

Довідково: за перший місяць, відколи впроваджений новий вид допомоги, до Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області надійшло понад 600 заяв щодо її призначення.

 

Головне управління Пенсійного фонду

України в Полтавській області

Поділитись

Теги

пенсійний фонд
соцзахист

Новина за темою

Порівняльний аналіз виробничого травматизму на підприємствах Полтавщини та результати розслідування нещасних випадків
05/08/2025
Фахівці регіонального управління Пенсійного фонду чекають ваші документи для оцифрування
05/08/2025
Дистанційне оформлення пенсії – це сучасний, доступний і прозорий спосіб отримати заслужену виплату і розпочати новий етап життя
05/08/2025

Останні новини

Більше новин
Володимир Когут: Моніторимо закупівлі на предмет зловживань Володимир Когут: Моніторимо закупівлі на предмет зловживань
07/08/2025
Порівняльний аналіз виробничого травматизму на підприємствах Полтавщини та результати розслідування нещасних випадків
07/08/2025
Олексій Кулеба провів онлайн-нараду щодо впровадження безбар’єрного простору в містах-пілотах
07/08/2025
На Полтавщині перевіряють роботу громад щодо ліквідації стихійних сміттєзвалищ
07/08/2025
655 людей на Полтавщині з початку року отримали ваучери на навчання, – Володимир Когут
07/08/2025
Держрибагентство: В Україні розпочинається літньо-осіння заборона на вилов раків
07/08/2025
Моновистава «OTVETKA@UA». Присвячена пам’яті Героя України Василя Сліпака
07/08/2025
Екскурсія за донат: під час крафтового ярмарку «Смак Спасу» представлять декілька виставок для відвідувачів
07/08/2025
На Полтавщині ветеранів та ветеранок, членів родин військових запрошують отримати нові знання та професію
07/08/2025

Надсилаємо насвіжіший дайджест новин

Підпишіться, щоб отримувати листи.

ПОЛТАВСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ

Офіційний веб-сайт

Адреса:

36014, Полтава,вулиця Соборності, 45

Телефон

+380 (532) 56-02-90

Електронна пошта

[email protected]

Гаряча лінія

112

ОВА

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше

Технічна підтримка сайту

[email protected]

Розроблено в

За підтримки

Мапа сайту